Sjuk..igen!

I går under tiden Ludde sov vid lunch kände jag mig trött och inte helt kry. Passade på att krypa ner i sängen eftersom Ludde ändå sov. Sov några timmar och vaknade sen av att Ludde ville upp.
Kände mig ännu sämre och kollade min temp. Lite feber. Kul.. Jag som aldrig annars brukar ha feber eller överhuvudtaget brukar vara speciellt sjuk har nu efter cancern varit dålig allt oftare. Feber, magsjuka, ständiga förkylningar, influensor eller helt enkelt en jobbig trötthet.
Det känns som om jag inte gör annat än klagar, klagar och åter klagar, men jag börjar bli så fruktansvärt less på detta. Eller vem försöker jag lura? Jag ÄR otroligt less på detta.
 
Största boven är nog att Ludde går på dagis, men vad ska man göra? Jag är jätteglad över att jobba igen och Ludde trivs på dagis.
 
Johnnie fixade mat(snabbmat..) och jag fick i mig 2 piroger och ca 2 glas juice. La mig på soffan för att vila lite framför tv:n när två grannar klev in. Dom höll sig lite på avstånd, för säkerhetsskull. Tur var väl det, för när jag hade gått och lagt mig började magen protestera och tillslut spydde jag upp all mat jag fått i mig.
 
Somnade sen och sov några timmar. Sov väldigt dåligt men lite sömn blev det i alla fall. Klev upp 7 och ringde mig sjuk och även Ludde fick vara kvar hemma. Dagisregler ni vet.  När Ludde sen vaknade tog Johnnie hand om honom medans jag vilade ett tag till.
Senaste gången jag kontrollerade min temp. hade jag precis kommit under febergränsen. Men jag fryser konstant och går som ett gammalt troll, så helt kry är jag verkligen inte. Fick i mig en knäckemacka nyss för att magen ska komma igång, så förhoppningsvis är det värsta över nu.
 
Men som ena grannen sa igår: "När ska du få bli helt frisk?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0