Frostig morgon med bilproblem

Från att ha fått en ordentligt solig start på denna månad återgick vädret till att vara lite mer novemberlikt.
Några minusgrader, is på bilrutorna, grått och dimma.
Dagen började bra, jag skulle i vanlig ordning åka med Ludde till dagis innan jobbet och låg bra till tidsmässigt.
Ludde var pigg och glad och allt flöt på fint. Tills att jag hoppat in i bilen.
Kopplingen började trassla lite igår, men jag hade den naiva tron om att det antingen skulle ordna sig självt eller åtminstone gå att köra med ändå. Men icke, kom inte hemifrån ens. Eller rättare sagt, vågade inte åka hemifrån eftersom jag förstod att kopplingen knappast skulle samarbeta bättre.
 
Ringde mamma, hon var på väg mot sitt jobb men hade möjlighet att svänga förbi och hämta upp oss. Vi stannade till på hennes jobb där hon fick kliva ur, sen åkte jag och lilleman vidare mot dagis(som jag pratat med och förklarat att vi var lite sena).
Lämnade av honom och åkte till jobbet. Tack vare mamma blev jag endast 30 minuter sen. Inte för att någon skulle bråka om det, bilproblem får alla någon gång så folk är förstående.
 
Jobbandet gick bra. Städning på Kyrkans Hus, sen gravljusplockning och sen trimning av en häck. Jag älskar att jobba med kroppen, varje dag blir som ett träningspass om man har lite tempo och ser till att röra sig rätt.
För var dag som går känns det allt bättre i kroppen då styrkan och uthålligheten är på väg åt rätt håll (för en gångs skull)
 
Jag riktigt längtar till nästa arbetsdag!
 

 

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilka härliga bilder! Riktigt höstligt! :)

Svar: Tack :)
Info om mig!

2015-11-05 @ 14:15:18
URL: http://knokk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0