Höstmorgon

Det finns många saker jag gillar med hösten. Färgerna, den friska luften, doften av fallna löv och självklart "myskänslan" man får i kroppen. Ni vet, känslan av att vilja tända lite levande ljus och sen krypa ner i soffan under en filt med en kopp te i handen. Utan att ha någon som helst dåligt samvete för att man "borde vara ute och göra något vettigt".
 
Sen har vi ju självklart dimman. Den tjocka dimma som gärna lägger sig över landskapet morgon som kväll.
När jag först klev upp såg det ut som en helt vanlig grå höstdag. Lite senare när jag tittade ut såg man nästan ingenting för all tjock dimma som lagt sig.
 
Åt lite gröt och sen blev det en kort promenad. Mest för att fota då jag tycker att dimman ger så fin stämning till bilderna. Det är tråkigt att jag inte bor närmare föräldrarnas gård en dag som denna, för korna, hästarna och fåren hade gjort sig bra i all dimma. Den ger en sån ren bakgrund åt djurbilderna.
Tur att man har en hund att fota i alla fall.
 
 
Detta är ett exempel på bilder jag tagit på hästarna en dimmig höstdag. Den är några år gammal, då både gamla Tussa(till vänster) och min ponny Tara(nr 2 från höger) är med. Det var roligt att få med alla hästarna på en och samma bild, eftersom det inte är det lättaste alla gånger.

Nu skiner solen ute så det är en riktigt strålande höstdag. Vi kan inte klaga på denna årstid hittills i år, för det har varit soligt nästan varje dag!

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Men vilka mysiga bilder :D Ser ut att vara tagna ur en saga :D

Svar: Tack, vad kul att höra! :)
Info om mig!

2015-10-15 @ 13:40:54
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0