Tillbaka på jobbet!

Äntligen tillbaka på jobbet igen!
 
Bara halvdagar nu i början, vilket känns lite konstigt. Precis när man börjar få upp värmen och farten ska man lägga ifrån sig det man håller i och åka hem.
 
Har mått lite si och så både igår och idag, så jag var väldigt orolig för att behöva stanna hemma på grund av sjukdom. Men trots dålig sömn i natt bestämde jag mig för att åka till jobbet ändå. Skulle jag bli sämre är det ju bara att åka hem igen. Men jobbandet gick jättebra och det är skönt att vara på banan igen.
 
Premiär för nya arbetskläderna också, så nu går jag och gör reklam för Svenska Kyrkan. Känner mig lite sådär barnsligt förtjust i arbetskläder med jobbets tryck på. Dels för att jag hittills varit väldigt stolt över mina arbetsplatser och gärna visar att jag jobbar där, men också för att man känner en sorts tillhörighet. Man är en i gänget liksom!
 
Trodde dock att jag skulle bli tvungen att jobba i mina "mammajeans" på grund av ärret, då såna här arbetsbyxor gärna har många grova sömmar som går rakt över magen/buken.
Men ett par strumpbyxor för gravida och sen linnet nedstoppat innanför byxorna räckte för att det skulle gå. Visst känns ärret lite när byxorna ligger och trycker/gnider, men det står jag ut med. Kanske jag kan fixa en ännu bättre lösning till imorgon.
 
Men sagt, skönt att vara tillbaka!
 
Bilden tog jag vid sommarens början (Films kyrka.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0