Bröllop.

En vän till mig, eller ja..rättare sagt min ena brors vän, frågade mig idag om jag kunde hjälpa honom att välja ut en förlovningsring. Självklart kunde jag göra det, men jag har aldrig kollat speciellt noga på ringar förr. Så jag följer bara med för att säga vad jag tycker då jag är tjej. Killar och tjejer tycker ju ofta väldigt olika, och han vill vara någolunda säker på att det iaf inte blir helt fel :)

Själv har jag aldrig varit intresserad av att förlova och gifta mig. Det behövs inte ett bröllop med blommor, ringar och präst för att visa min kärlek till pojkvännen. Dom pengarna som bröllopet kostar lägger jag hellre på en härlig, romantisk resa tillsammans med den jag älskar!
Det känns som om allt dedär med förlovning och bröllop inte betyder samma sak som förr. Vem som helst kan ju kasta fram en ring och säga "ja" vid altaret, men äkta kärlek ser och känner man.
Bröllop är i mina ögon nåt man bara gör för att andra ska se att man är kära. Att andra ska få komma och avundas den fina bruden i sin vita klänning och att andra ska se att man menar allvar med sin kärlek.

Sen, nåt eller några år senare tar det inte allt för sällan slut. Massor av pengar kastade i sjön och ja, vad gjorde egentligen bröllopet för kärleken? Blev den starkare eller mer bekräftad? Eller var det bara en grej man gjorde för att man "ska" gifta sig?
En ring på fingret och ett "ja" vi altaret, blir man ett starkare och bättre par? Inte i mina ögon iaf..

Det är bara vad jag tycker. Sen kan jag aldrig lova att jag aldrig kommer gifta mig, men såhär känns det iaf nu.

Vad tycker ni som läser detta? Ska man gifta sig? och isf varför?



En sak är säker. Om jag någon gång gifter mig så ska det vara ute! Jag räds inget regn :)
Hittade det här bröllopsfotot och måste säga att det var ett av dom finaste jag sett. Härligt med en lite annorlunda bakgrund!


Får se vart kärleken tar mig!

tjao!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag skulle nog vilja gifta mig nån gång i framtiden. Men då ska den verkligen vara för att jag vill vara med den där personen förr all framtid. Förlovar man sig är det för att man ska gifta sig inom en inte så lång tid efter. :)

2009-12-09 @ 20:57:01
Postat av: esmeralda

åh tack! Kul att du tycker så. man vill liksom inte ser ut som alla andra så tack...

2009-12-09 @ 21:23:29
URL: http://ndotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0