Fredagskväll :)

Sitter hemma hos mamma och pappa just nu.
Tog hem den sjuka lilla kalven hit för att pyssla om den lite extra, och hon har just fått sitt sista mål mat för dagen.
Det kanske låter lite konstigt att jag tar hem en kalv bara sådär, men det är fördelen med att ha föräldrar med gård :) Var inte tal om nåt tiggande och övertalande heller, för mamma tvekade inte ens. Både hon och pappa har haft kor länge och tyckte också att det var bäst att jag tog hem den. Då kan den få lite extra omvårdnad, nåt som i vanliga fall inte hinns med på jobbet där kalven kommer ifrån.

Såfort jag lastat ur kalven hemma kom pappa gående för att hälsa på den lilla krabaten. Det märks så tydligt vart jag ärvt min djupt rotade kärlek till djur, för pappa satte sig direkt och gosade med den lilla kalven.

Nu ligger den på en hög halm inne i stallet och myser under en värmelampa. Hon fick också en filt av mig för att jag skulle vara säker på att hon håller sig varm.



Minns ni att jag för ett tag sen berättade att Johnnie gjort en krans till att hänga på ytterdörren?
Här har ni en bild på den:


nä, nu ska jag hem och sova. Har en hel del att göra imorgon!
Ni får veta mer om det sen :)

tjao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0