Hopplektion!

Har precis kommit hem från ridningen. Magen kurrar och jag har äntligen börjat varva ner. Har nämligen varit full fart så gott som hela dagen!

Dagens ridlektion var lite extra speciell, för jag skulle äntligen få rida min favvo Sessan igen! Hon har ju som sagt blivit såld och står som privathäst på ridskolan, men ägaren är jättesnäll och jag får gärna låna Sessan.



Jag såg till att vara där 30 minuter tidigare än vanligt för att hinna mocka och fixa Sessans foder. Sen gav jag mig ut på jakt efter hennes utrustning. Jag fick äran att inviga den nyinköpta hoppsadeln, men stiglädren var för långa, även på innersta hålet! Fick göra som man gör med barn, dvs snurra stiglädret runt stigbygeln.
Jag är för kort!  :)



Ridningen gick sådär, för Sessan verkade vara på dåligt humör. Trots det hoppade vi 95cm, vilket är rekord för mig! Kändes jättehögt, men det var inte så farligt. Nu är jag bra stolt över mig och Sessan!

Sms:ade Sessans ägare och berättade om hur det gått. Hon tackade så mkt för hjälpen med mockning och foder, grattade mig över mitt lilla rekord och frågade om jag ville rida Sessan nästa fredag också. Gärna!

Nu ska jag äta nåt och fortsätta varva ner. Nu är det äntligen helg, och mitt humör är verkligen på topp!

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0