Årets första ridlektion!

Igår red jag första lektionen för det här året. Självklart red jag Sessan, har man en favvo så har man :)



Idag var det dressyr som stod på schemat, så det blev premiär att rida i dressyrsadel för min del. Den var jätteskön att rida i, så nu blev jag sugen på att skaffa en egen! Men då får jag och Bullen bli bättre på dressyr först..

Förövrigt så gick lektionen sådär. Trots att damen är dräktig har hon mer energi än någonsin och jag var helt slut i armar och axlar efter lektionen. Hon brukar alltid gå bäst sista kvarten, men nu hade hon så mkt energi att hon även då var väldigt het. Hon hade lätt kunnat gå ett pass till direkt efter att vår lektion slutat!



Har precis kommit hem från mitt lilla extrajobb, så nu ska jag bara skutta i i duschen, äta och sen åka hem till mamma och pappa. Där ska jag mocka stallet och sen rida en sväng innan eftermiddagspasset börjar. Blir alltså mest jobb den här helgen..

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0