Miranda

Nu var det ett tag sen jag sist skrev ett nytt inlägg! Har haft fullt upp med jobb och ridning, så datorn har helt prioriterats bort...

Har dessutom inte hänt så mkt speciellt på senaste tiden, så jag har halt enkelt inte nåt speciellt att berätta!

Men jag kan ju iaf avslöja att en utlandsresa är bokad och passen är fixade. Mer om det får ni veta sen :)

Just nu sitter jag i morgonrock och tänkte skutta in i duschen en snabbis. Sen ska jag försöka hinna diska lite. Johnnie diskade igårkväll, men jag måste säga att han diskar väldigt fjuttigt. Han brukar diska väldigt lite, sen går han och gör nåt annat. Jag däremot, diskar tills jag har ett berg av disk som ska torka, sen nöjer jag mig motvilligt. Är man igång och diskar vill man ju diska allt!

Slänger in en bild från i söndags, då jag red Miranda:


Miranda är mammas ponny, som dessutom är helsyster med min ponny Tara. Hon är inte så mkt riden, då mamma inte hunnit och jag inte velat. Hon är nämligen rätt het och väldigt känslig, så efter att hon kastade av mig för några år sen har vi varit "osams".
Men jag har länge spanat in hennes fina steg och fina hoppteknik. Hon kan bli en duktig dressyr-/hopphäst!
Mamma har pratat en hel del om att jag borde rida henne nu när jag är van vid galningen Sessan på ridskolan, då Sessan och Miranda är lite lika i sättet.

Miranda har blivit rätt tjock på senarde tid, så sadeln satt inte så bra. Dags att träna bort några kilon!

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0