Hemmapyssel

Idag har jag och Ludde pysslat en del inomhus. Förrådet jag "piffat upp" med färg, tyg, nytt golv och inom kort nya tak-,golv- och dörrlister är nästan klart. Det är alltså bara listerna och en spånskiva som ska upp innan det är färdigt. Det fattades en skiva ovanför dörren av någon anledning, därav spånskivan.
Lister är ju inte nödvändigt, men ska man göra nåt så ska man göra det ordentligt anser jag.
 
Eftersom förrådet snart är klart har jag börjat sortera grejer i ordentliga förvaringslådor. Allt som ska in i förrådet ska vara sorterat och godkänt(godkänt för att få vara kvar i vår ägo). Mycket gamla barnkläder ligger nedpackade, Ludde växer ju ur allt så fort! Dessutom har vi fått massor av kläder i större storlekar som nu ligger sorterat i olika lådor efter storlek. Så att jag lätt kan plocka fram det när Ludde kan börja använda dom.
 
Ja, som ni vet har man massor av grejer som ska förvaras. Julsakerna ligger nu snyggt och prydligt i två lådor istället för en(som var proppfull), och det kommer bli skönt att ha mer ordning på saker och ting.
 
Tur att Ludde varit snäll idag, annars hade jag stängt lådan och skickat iväg honom till någon tålmodigare person. Alternativt stoppat in honom i förrådet..

Ludde har varit lite tjurig dom senaste dagarna, antagligen är det den nya tanden som spökar. Inte lätt att vara glad när det växer tänder jämt och ständigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0