Reproduktionscentrum - framflyttat datum

Vet inte om jag nämnde det här på bloggen, men vi skulle ha varit till Reproduktioncentrum på Ackis i måndags. Man kan säga att det var tur i oturen att dom ringde och bokade om tiden då läkaren blivit sjuk.
 
Det var nämligen så att jag och Johnnie skulle åka, han ville självklart också ta del av informationen. Vi hade tyvärr ingen barnvakt då alla jobbar runt lunch en måndag, men ska han med är det alltid tusen gånger enklare om vi åker tillsammans så det var inget problem.
På söndag kväll berättar dom på nyheterna att det ska komma en hel del snö just då vi ska på möte, och Johnnie som har snöjour kan troligen inte följa med. Jaha, åka på ett informationsmöte ensam med Ludde som ska hoppa, krypa, slingra sig, äta, få blöjan bytt, prata, gnälla på grund av tristess osv. Jag kommer inte minnas ett ord efteråt av vad kvinnan sa.
 
I sista stund lyckas vi fixa så att pappa passar Ludde vilket var jättesnällt. Det snöade ju självklart så Johnnie var tvungen att jobba. Men utan Ludde kunde jag fixa mötet själv utan problem, även om det var tråkigt att inte Johnnie kunde följa med.
När jag ändå skulle vara i stan på grund av mötet hade jag bokat in ett besök hos kiropraktorn också. På morgonen ringer en kvinna och förklarar att mötet måste bokas om då läkaren blivit sjuk.
Bra, då får Johnnie en ny chans att hänga med. Dock var det lite tråkigt då jag sett fram emot att få höra hur allt ska gå till. Vill gärna ha info i god tid, nu när jag har chansen att få förbereda mig på vad som komma skall. Allt annat med själva sjukdomen kom så hastigt och oväntat, och det var bara att hänga med på färden.
 
Mötet har redan flyttats en gång tidigare, så nu blir det tredje gången gillt. Vill minnas att det var 3:e April.
 
Åkte i alla fall in till stan och besökte kiropraktorn. Passade även på att uträtta några ärenden lite snabbt innan jag åkte hem igen. Ludde hade skött sig utmärkt hos pappa så jag behövde inte ha dåligt samvete över att jag öste över lillplutten på honom.
 
Nu hoppas jag i alla fall att mötet blir av i April, för jag är jättenyfiken på vad dom ska göra med mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0