Tack Lili!

Fick just veta att gamla Lili från riskolan har lämnat oss. Skönt att hon fick njuta lite av sommarens sköna dagar först!

Lili var den första hästen jag red när jag kom till ridskolan, så hon är lite speciell för mig. Dessutom har jag några riktigt fina/roliga minnen av henne.



Såhär skriver Ridskolechefen om Lili:

Vår fina ridskoleponny Lili har nu tyvärr lämnat oss för att beta på de evigt gröna ängarna. Lili föddes den 27 maj 1985 hos uppfödaren Irene Elovsson i Alunda.
Lili va en korsningponny med Arab och New Forest. Som ung va Lili en duktig hoppponny, många har ridit henne och bär med sig fina minnen. Lili kom till Gimo Rk -08 och har under dessa år blivit både barns och vuxnas favorit. Lili blev 26 år!
Under kvällen den 3 juli blev Lili dålig i sommarhagen. Veterinär kom och behandlade utan framgång, Lili ville bara lägga sig ner. Efter flera timmar arbete utan att Lili svarade på medicinen fick Lili somna in. Tack fina Lili!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0