Flytt!

Nu e de bestämt. Efter semestern flyttar jag hem till Johnnie. Var inte meningen att de skulle ske så snart, hade tänkt vänta i några månader till. Men de kom grejer ivägen om man säger så, å jag trivs inte längre hemma som förr.  folk har frågat varför jag bor kvar hemma å så har jag bara kunnat svara: "För att ja trivs så bra! Jag har ingen brådska att komma ifrån mor å far än"
Har ju hästarna här å gården e belagd lite avsides vilket ja gillar. men nu e de som sagt så att de hänt saker som får mig att vilja flytta. mor å far har inte gjort någe, snarare tvärt om. Dom såg lite ledsna ut när jag berättade om flytten.
Flyttar dock inte helt direkt. Jag bor hos Johnnie ett tag på "prov" för att se om de funkar, å tar därmed inte me mig allt jag äger än. Kläder å sånt får följa me, men möbler å liknande blir kvar ett tag till.
Sen om de inte skulle gå någe bra för oss att bo ihop e ja välkommen hem igen, om jag inte väljer att flytta vidare. Tror inte att de kommer att gå dåligt för Johnnie å mig, men de e så pass tidigt i förhållandet än att vi tar de lite försiktigt.

Ja, de e faktiskt mkt som händer just nu. Ska på semester me Johnnie, sen flytta hemifrån. Börja rida för instruktör å ändra jobbtider. Å mitt i allt ska jag å camilla till Gröna lund hade vi tänkt :)

Men men, nu ska ja berätta om min måndag:
Gick upp vid halv 8 för att tillsammans me mamma ta in hästarna för att hovslagaren skulle komma å verka/sko hovar.
Var lite trögt att ta sig upp(som alltid när man sover me Johnnie) då jag låg så mysigt nerbäddad i Johnnies härliga famn. Men när jag väl kommit upp var de inga problem. Johnnie sov djupt så han vaknade inte.
Käkade frukost å gick ut för att röja upp i stallet å ta in hästar.
Halv 9 kom hovslagaren å efter att ha beundrat våra små kycklingar satte hon igång.

Tussa såg inte allt för förtjust ut :)

Som ni ser e de fullt av täcken å sadlar i stallet. men snart e våran sadelkammare klar! Längtar så otroligt mkt, för va lyxigt de kommer bli att ha ett rum för bara hästgrejer!(har aldrig haft en sadelkammare tidigare).
Älskar ordning å reda, även om jag e en sån där person som har "ordning i oordningen".
Sen ska ja fixa ridbanan oxå. Nya trådar runt om å klippa lite gräs. sen e de slut me sommarlovet för hästarna!

På jobbet flöt allt på som de ska å efter lite blod, en hel del svett men dock inga tårar var de dags att åka hem. skulle bara kolla brunster på korna först, å träffar på de nyaste tillskottet i koflocken. Hon verkar inte riktigt ha fattat grejen me liggbås utan tyckte betongen dög lika bra. å trots de hårda underlaget såg hon så glad ut så :)


Nu på kvällen skulle jag å mamma ta in våra två kaniner från deras uteburar. Min kanin bobbeck kan vara lite sprattlig ibland så på skoj petade ja in honom i min lilla "känguruficka" å bob verkade inte speciellt missnöjd, men heller inte skadeglad. han såg så söt ut, å jag skrattade så att jag nästan kved! för på ena sidan stack en nos ut, å på andra sidan en rund liten rumpa. petade in honom lite till sen, å där satt han perfekt! Mamma tog en bild:
Ja, såhär fin e jag efter en dags jobb, å såhär söt e min lilla bob!

Sen fick han hoppa lite i vardagsrummet som kompensation för att vi skojade lite me honom. de gillade han :)

Nu e dagen slut å de e dags att sova. nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Åh, Bobbeck känner jag igen! Är det ifrån nått barnprogram eller något? :P

2009-08-11 @ 00:51:11
Postat av: Anna

min lilla bob :(

2009-11-09 @ 20:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0