Hero of war

Hörde en låt på radion igår när jag var påväg hem från jobbet. Låten hade gått nån dag tidigare på den kanalen och många hade hört av sig och undrat vad det var för grupp som sjöng. Bland annat hade en pluton nere i Irak(en svensk pluton alltså) hört av sig och ville höra den igen då dom kände igen sig så i den.
Låten började spelas och jag lyssnade på texten. Redan vid första refrängen var jag kär :) Både i låten och i sångarens röst!

Hör låten här:
http://www.youtube.com/watch?v=TdXq20oJlC0


Låten heter Hero of War och gruppen som sjunger heter Rise Against. Rise Against bildades för 10 år sen och kommer från Chicago. Bandet spelade i sverige senast 30 oktober i år och vill du veta mer om dom så står det en del på Wikipedia :)
Jag ska helt klart kolla in gruppens andra låtar!



En annan grupp jag gillar är Nomy. Han var totalt okänd för mig tills ett år sen då en kompis skickade över en låt till mig. Jag kan verkligen bli kär i sångares röster, för sångaren i Nomy har en underbar röst!
Lyssna på låtar som "You better die young" och "Hold your head up high". Även "Cocaine" och "I miss you" är riktigt bra :)


Min dag har gått riktigt bra. Det har varit full fart på alla idag! Jon och lasse har skördat den majs som blivit kvar på åkrarna pga den regniga hösten. Tror inte dom hann skörda allt, men en hel del. Dom passar på nu när det är lite minusgrader, det är för kladdigt annars ute på åkrarna. "det är som att köra i smör" sa Lasse en gång..
Eftersom dom har varit ure och kört hela dagen så har jag skött mina vanliga sysslor och lite till. Det flöt på bra, lite stressigt att hina få i sig mat bara :)
Johnnie hade fixat en smarrig matlåda åt mig. Blev lite förvånad igår när jag kom hem och fann Johnnie vid spisen där han fixade både mat åt oss och till min matlåda. Snällt av honom :)

Nu ska jag hem och krypa ner i soffan!

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gör du ikväll?;*

2009-12-02 @ 22:49:35
URL: http://eweman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0