Oflyt.

Dethär blir nog den sista bloggen innan skidsemestern, för jag kommer inte ta med mig datorn.

Lillkalven mådde lite bättre idag, men den är inte alls så pigg som förut. Vi kommer göra lite ändringar i hennes kost, och hoppas på att det ska hjälpa. Dock brukar risken för sjukdom och dödsfall vara mkt större hos kalvar som fått en dålig start på livet.. Vi hoppas på det bästa, men det dröjer innan vi kan pusta ut.

Ni får veta om en vecka hur det gått med min lilla älskling!



Min dag har inte vart så bra. Bråkiga kor och kvigor.. Idag kollade vi dräktigheter hos korna så att vi har koll på vilka som ska kalva. Jag letade upp dom kor vi skulle kolla och hade en lista med deras nr. När jag la ifrån min lista för att binda en ko kom en annan ko och..ja, ni ser:



Hon tyckte det var helt okej att parkera på mina saker. Inte ville hon flytta sig heller. Penna och papper var sig inte längre likt efter händelsen.. Tur att vi hade ett reservpapper!
Men då kände man att det var dags för semester, för idag har vi inte haft någe vidare flyt på jobbet!

Nu ska jag iväg och rida. Men ni får ha det så bra så hörs vi om en vecka!

Tjao!!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv: Haha, håller med dig fullt ut för visst är det så! Man slipper liksom anstränga hjärnan, utan skrattar bara!

2010-01-15 @ 22:26:36
URL: http://michelleewegert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0