Uteritt på heta Mirran

Red Mirran idag innan jobbet. Hovslagaren var här i måndags och jag passade då på att sko henne så att jag kan rida mer på grusvägarna med henne.
Hon är nämligen än så länge mycket lättare att rida på vägarna än på en åker eller ridbana. Hon är så het och jag vill banta ner henne och se till att hon får lite kondis innan jag kräver mer av henne.



Idag lät jag henne trava och galoppera lite mer än vanligt, dels för att göra av med överskottsenergi, men också för att få henne att jobba bort överskottsfett :)
Lilla Mirran är nämligen jättetjock!

När vi kom tillbaka till stallet var hon näst intill sjöblöt, men fortfarande pigg och energisk. Den damen tröttar man inte ut i första taget! Hon var alldeles löddrig under schabraket, vilket ni ser på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0