Less

Idag hade jag en sån där "gud-va-less-jag-är-på-allt-dag".

Åkte till stallet för att rida en sväng, men det blev inte som tänkt. Först satte jag i broddar, vilket tog ett litet tag. Skönt att ha en gammal travhäst, för dom är så vana vid att man grejar med deras hovar.
Men trots broddarna tyckte jag att han halkade för mkt på grusvägen, så jag red på en åker. Barbacka.
Tränade lite skänkelvikningar,  fram-och bakdelsvändningar och tempoväxlingar.

Åkte sen till jobbet, utan ens lite lust att jobba. Vissa dagar vill man bara stanna hemma.. Det fanns ingen speciell anledning, bara känns så nån gång ibland. Allt kan inte vara kul jämt!



Mycket berodde nog på kylan, för jag blir så omotiverad när det är kallt. Vill bara kura ihop mig under en filt..

När jag väl var klar med mjölkningen och trodde att jag skulle få komma hem i tid, var en kviga precis i startgroparna för att börja kalva. Fixa box, flytta henne och sen: taaadaaa! dags att åka hem :)

Nu ska jag iaf, efter att ha lagat en god middag, krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0