Dagens ridlektion :)

Idag fick jag rida en ponny vid namn Arix. Har ridit honom en gång tidigare och då var jag inte så jätteimponerad.. Han var stel, trög och med huvudet högt upp i luften. Det var ingen vidare lektion..
Denna gång gick det mkt bättre.
Efter mkt arbete på böjt spår fick jag honom tillslut att gå på tygeln vilket är en väldigt bra början! Och mot slutet gick han väldigt bra, så jag är väldigt nöjd :)

Självklart var det mkt som var mindre bra.. Jag måste till exempel träna mkt på sitsen, men det har jag vetat hela tiden! Och den blir allt bättre, så jag gör iaf framsteg hela tiden.
Men nu när jag börjar lära känna Arix blir det allt roligare att rida honom. Nu vet man vad man måste öva på med honom!

Tyvärr har jag inga bilder på Arix..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0