Betessläpp

Nu i helgen är det många kor som fått komma ut på bete. Korna på mitt jobb ska få skutta ut på grönbete idag, och då är det kul att dom möts av detta fina väder!

Hade funderingar på att åka dit och kolla, men varken Johnnie eller jag hade tid. Dessutom är jag ju uppväxt med galna betessläpp, så jag har sett det mången gång förr :)

Våra kor hos mamma och pappa har också fått komma ut. Jag var inte med, men gick dit och fotade nu när jag var där igår. Kan inte säga annat än att dom såg väldigt nöjda ut.
Det ser lite idylliskt ut med en hage med rödkullor och fjällkor, blå himmel och grönt gräs.





Förstår egentligen inte hur det kunde ha tagit så lång tid innan det här med betessläpp blev poppis för stadsbor och övriga "icke-bönder". Har det helt enkelt varit en guldgruva som bönderna ruvat på i hemlighet? För få saker är så kul att se som busiga kor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0