Tara och Bullen

Red Tara och Bullen idag. Var perfekt temp. ute, så idag var det lite roligare att rida idag än igår då jag trodde fötterna skulle trilla av pga kylan.. Och ändå var det inte alls speciellt kallt!

Tara: Red ut på Tara idag också, men testade att rida lite hårdare än igår. Hon var nämligen inte ett dugg svettig igår, trots lite galopp och trav. Hon var lika glad idag som igår över att komma ut lite, vilket gör det hela mycket roligare. Är så tråkigt att rida en häst som bara verkar vilja gå i hagen och slöa..



Här på bilden nedan ser ni varför jag alltid flätar hennes man när jag ska jobba med henne.. Hon har en riktig sagohästman, men det är inte kul att rida med den när den inte är flätad!



Bowl vip: Eftersom underlaget på åkrarna är väldigt bra nu när det är fruset, passade jag på att jobba honom lite i dressyr. Som vanligt efter ett uppehåll var han väldigt svår och kämpade emot. Då och då går han riktigt bra, men ca 95% av tiden stretar han emot och försöker komma undan.

Men nu ska det bli hårdträning så att vi börjar komma nånvart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0