Sol

När jag var yngre ville jag väldigt gärna ha en fin solbränna och låg därför ofta och pressade i solen. jag lyssnade inte alls på mammas varningar om hur farligt det var, utan var sådär dumt naiv som man gärna är i tonåren.

Man läste ju ofta i tidningar om att man skulle "sola smart" och vara försiktig, trots det tänkte man bara det klassiska: "det händer inte mig"

Numera har jag slutat med detta av framförallt 2 anledningar:

1) Jag växte upp och såg allt med andra ögon. Det är inte värt risken för cancer! Dags att leva för framtiden, inte bara i nuet. Dessutom får man rynkor av att sola, och jag har redan nu rynkor så det räcker :) 

2) Jag har varken tid eller ro att sola. Är lite för aktiv för att kunna ligga i flera timmar och skaffa mig en solbränna. tröttnar efter ca 1 timme.. 

Numera fuskar jag fram en fin bränna med hjälp av brun utan sol, enkelt och lätt!



Aco´s BUS finns på apoteket. Luktar helt ok, bra pris och lätt att använda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0