Dagens ridlektion på Wally

Har precis kommit hem från ridskolan. Fick rida Wally idag, en stor korsning mellan halvblod och kallblod.
 
Idag var det bland annat tempoväxlingar som stod på schemat, och det gick sådär. Jag är sällan nöjd när jag ridit, och tycker alltid att vi kan prestera bättre än vi gjorde, vilket både är en bra och dålig egenskap. Bra eftersom jag då strävar framåt och vidare, men dålig eftersom det sakta bryter ner en om man inte känner framsteg.
 
Är som vanligt inte nöjd då jag mest tyckte att jag och Wally bråkade, men då och då kändes det riktigt bra. Så jag har nåt att vara nöjd över i allafall.
 
Nu ska jag äta och göra mig klar, för senare ska jag gå på julmarknad. Lite väl tidigt, jag vet..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0