Veckans sjukhusbesök!

Nu ska jag ta och berätta lite om veckans sjukhusbesök. Ryggen känns nämligen relativt okej för tillfället, så det är bäst att passa på med att skriva nya inlägg hit till bloggen!
 
I tisdags var jag och Johnnie in till sjukhuset för vad vi trodde var 3 olika bokade tider. Istället visade det sig vara 4, inte lätt att hålla reda på allt..
Vi började besöket på kvinnokliniken med ett ultraljud. Lillen mår så bra så, och växer precis som han ska. För ca 3 veckor sen vägde han ca 850g, så jag tippade på ett kg denna gång. Men nej, 1,4kg! Känns jättebra, ju större desto bättre eftersom han snart ska ut.
 
Sen bytte vi bara rum, dags för ett vanligt barnmorskebesök. Urinprov, blodprov, mäta magen osv.. Lite mycket socker i urinen, vilket kunde tyda på någon form av obalans i kroppen. Lämnade nytt prov idag men det såg bra ut. Järnvärderna har alltid varit bra, men pendlar lite. Första tabletterna jag fick gav mig hemsk halsbränna, men fick tips om nya som verkar funka bättre. Ingen halsbränna i alla fall!
 
Promenad genom sjukhuset, för nästa besök var i andra änden. Vi börjar känna igen oss allt mer och hittar allt bättre. I början kände jag mig som en liten lappråtta som letade efter den där ostbiten i andra änden labyrinten!
Läkarbesök angående cellgiftsbehandlingen. Samma förvirrade och jobbiga läkare denna gång med.. Har gillat alla människor jag mött på hittills, men denna läkaren har jag svårt för!
Gick igenom lite allt möjligt, men kom inte fram till något nytt. Dom ville dock flytta cellgiftsbehandlingen från onsdag denna vecka till idag. Anledningen var att läkarna skulle ha ett möte om mig, och ville hinna ha det innan behandlingen.
Johnnie skulle bort idag, så min pappa hoppade in som sällskap. Skönt att ha någon som kör bilen också!
 
Sista besöket på tisdagen var magnetröntgen. Hade hunnit blivit bra trött vid det laget, så jag halvsov mig igenom halvtimmen man låg i "röret". Ingen stress och oro här inte!
..................................................................................................................................
 
Nu en kort sammanfattning över dagen, har blivit ett långt inlägg redan nu..
 
Pappa och jag åkte in, jag visades till mitt rum och Mumman(min härliga sköterska med udda namn) förklarade allt lite extra noga så pappa skulle veta vad hon gjorde med hans dotter. Han har ju aldrig varit med tidigare.
 
På grund av ryggvärk har jag endast sovit ca 2-3 timmar i natt så jag sov mig igenom behandlingen. Även pappa somnade en stund. Den droppåse som orsakade förra gångens reaktion då jag fick andnöd och såg stjärnor hoppades över, den var inte jätteviktig då den "bara" var till för att skydda kroppen lite från cellgifterna. Men enligt Mumman gick det bra att hoppa över den.
Allt gick jättebra och efter ca 6 timmar var vi klara. Gick igenom hur jag ska ändra bland mina tabletter för att förhoppningsvis bli bättre i ryggen, och vi fick veta resultatet från tisdagens röntgen.
Från att tumören var ca 6-7cm i diameter från början, har den nu minskat till ca 3 cm(efter 2 behandlingar). Jättebra!
 
En av mina läkare kom även och pratade lite om hur dom tänkt sig närmaste tiden. Planen att utföra kejsarsnittet i mitten av maj finns kvar. Hon skulle även komma upp hur det blir med amning, om det kommer kunna gå eller inte.
 
När vi skulle gå kom Mumman fram och kramade mig ordentligt, var ju troligen sista gången jag fick cellgifter. Jag skulle hälsa så mycket till Johnnie och när den lille är ute skulle hon försöka komma över till vår avdelning vi kommer vara inlagda och hälsa på. Kul när sköterskorna visar så mycket intresse! Kommer sakna henne, hon är min favoritsköterska :)
 
Nu är jag helt slutkörd, och ska försöka gå och lägga mig relativt tidigt! Hoppas verkligen på att den nya tablettmängden hjälper, så jag slipper ryggvärken och kan röra lite på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0