Röntgen

Sådär ja, nu ska jag försöka komma igång med inläggen.
 
Idag har jag och Johnnie varit på röntgen igen. Eftersom jag inte är gravid längre blev besöket lite annorlunda jämfört med förut. En spruta i låret som skulle lugna tarmarna för att få bättre bilder, kontrastmedel sprutades in genom min picline(slangen jag får cellgifterna i) och sån gelé som används vid ultraljud sprutades in i slidan för att ge tydligare bilder.
Dessa tre grejer slapp jag alltså under graviditeten. Inget av det var speciellt obehagligt, det lät värre än det var.
 
Bild över röntgenmaskinen:
 
Man lägger sig på delen som påminner om en säng, med benen mot röntgenmaskinen. Man får öronproppar, hårnät och hörselskydd(maskinen låter väldigt mycket). I hörlurarna finns radio så den halvtimmen man röntgas går lite fortare då man lyssnar på musik och drömmer sig bort. Man förbereds lite till och den är det klart för start.
Man hissas upp och körs in i maskinen, men när jag har röntgats har jag haft huvudet utanför. Vet inte hur det är om man röntgar andra delar..
Flera gånger har jag halvsovit under detta, idag var jag dock lite för pigg eftersom vi var där på förmiddagen.
 
Efter röntgen gick vi och åt frukost, jag får ju nämligen varken äta och dricka timmarna innan. När det var avklarat knallade vi tillbaka till vår avdelning på sjukhuset.

Kommentarer
Postat av: jannice lindell

vad rögntar du dig för? kram jannice

2013-05-20 @ 21:28:32
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0