Trött!

Alla vet att småbarnsföräldrar lätt drabbas av sömnbrist då den lille/lilla gärna håller dom uppe större delen av nätterna.
Ludde ska ha mat varannan timme och matningarna tar ca 30-45 minuter. Alltså blir det inte mycket mer än en timmes sömn mellan matningarna..
Har försökt sova lite nu på dagen, men dels springer sköterskorna här en hel del och dessutom hinner man knappt somna innan man ska upp igen.
Men nån timme här och var har det i alla fall blivit under dagen. Ludde verkar trivas med att sova nära mor sin, och inte i sin lilla korg vi har i sängen. Jag lägger honom i korgen när jag ska vända ryggen till, men annars får han ligga i min säng och sova.
 
Nu mellan 17 och 18 sov vi en stund, och när jag vaknade märkte jag att han sprattlat upp och lagt sig tätt intill mig. Då känns det synd att behöva kliva upp, men lillen måste ha sin mat så han växer och blir stor.
 
 
En del mammor jublar när deras flera månader gamla bebis börjar vända sig själv från mage till rygg och tvärt om. Ludde sprattlar väldigt bra redan nu, och man får ständigt hålla ett vakande öga över honom. Så ska man jämföra med andras barn så verkar Ludde väldigt livlig, har han det efter mor sin kanske?
När han tycker att det är för varmt sparkar han av sig täcket själv, och när han vill ändra ställning fixar han även det på egen hand. En riktigt självgående liten grabb!
 
Här har han lagt sig på mage själv, ser ut som en liten groda :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Kära, kära nån...
Jag har inte vart in här sen du tog bort Tussa. Snacka om att jag har missat, nått alldeles otroligt mycket!Det skar i mitt hjärta att läsa om cancern. Hur kan cancer drabba denna lilla pigga, raska tjej? En av mina bästa forna helg-mates!
Jag läser vidare och fäljer din resa som skulle få vem som helst att vara pipig och det säger du själv att du är ibland, men i mina ögon är du inte pipig alls! Jag beundrar dig för din styrka och jag håller med någon annan som också skrev; keep on smiling, för du har alldeles rätt,; livet blir lättare wearing a smile, oavsett vad man utsätts för.

STAY STRONG!

2013-05-25 @ 20:52:00
URL: http://tinatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0