Uteritt på Mirran

Idag var det ridning som stod på schemat så jag åkte hem till föräldrarna och gjorde iordning Mirran. Hon har blivit ordentligt tjock om magen sen jag slutade rida henne för ett år sen, så jag fick byta till en längre sadelgjord innan hon var redo för avfärd.
 
Det var lite kyligt, men jag hade pälsat på mig ordentligt och frös inte ett dugg. Mirran fick på sig broddar också, så hon hade suveränt grepp även i galoppen. Hon är alltså bättre utrustad än vi nu, för vi har fortfarande sommardäck på bilen...
 
 
Fick leda Mirran förbi några av grannarna, för dom stod ute på vägen och körde radiobil(vuxna karlar..). Den lät så mycket att hon inte riktigt vågade sig förbi på "egen" hand. Dom stoppade ju självklart leken när dom såg att jag var antågande, men Mirran anade ändå ugglor i mossen och gick med på att passera om jag tog täten.
 
Trots att vi nästan bara skrittade blev hon bra svettig ändå. Otränad och med vinterlurv, så det krävdes inte mycket innan svetten dröp..
 

Imorgon hoppas jag kunna åka och rida Bullen. Skulle gärna vilja gå en promenad med Oliver och Skruttan också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0