Promenix i duggregn

Har precis kommit hem från en promenad i regnet. Tror vi var ute i ca 1½ timme, kändes lagom idag.
Det är skönt att vara ute när det regnar. För det första så är det helt enkelt härligt när det regnar, och för det andra så älskar jag känslan när man kommer in i värmen och byter om till myskläder.
 
Ludde låg och mös ordentligt nedbäddad i sittvagnen, och ungefär halvvägs slocknade han då tröttheten tog över. Parkerade sittvagnen utanför dörren så att han kunde få sova vidare tills han själv vill vakna, istället för att jag ska riva upp honom när han sover så skönt.
 
Nu är i alla fall myskläderna på och jag tänkte fortsätta med städningen i vårat blivande kontor. Rummet har varit ett oorganiserat förråd, men nu vill jag få ordning här hemma.
Så förhoppningsvis sover knallhatten en stund till så att jag kan få städa i lugn och ro.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0