En sväng till stan

I måndags åkte jag in till stan efter jobbet för att träffa mitt härliga A-gäng. Almungegänget. Några av dom har jag känt i över 20 år, övriga har droppat in under grundskoletiden. I högstadiet var vi ett gäng på 6 tjejer som alltid höll ihop och stöttade varandra, och det gör vi än i dag även om vi inte ses lika ofta längre.
 
Det härliga med A-gänget är att vi alltid har så roligt när vi ses. Trots att åren går har vi fortfarande lika lätt att skratta tillsammans.
Numera är det inte ofta alla har tid att ses samtidigt, men den här gången var gänget komplett. Komplett plus ½ kanske jag ska säga, då Karin hade med sig sin lilla tös.
 
Tiden går tyvärr fort när man har roligt och plötsligt var det dags att åter igen gå skilda vägar. Vi måste försöka ses oftare.. Härligt att hinna få en liten uppdatering på läget i alla fall, då jag inte träffat några av dom på länge.
Dom har koll på mig genom den här bloggen, vilket är väldigt skönt. Annars hade jag haft mycket att berätta efter sommarens sjukhusvistelse.
 
Lite trixigt att få med alla på bild, men Sandra lyckades. Så fina ni är tjejer!
 
 
Efteråt begav jag mig till Gränby för att kika lite efter träningskläder. Ett par shorts och ett par halvlånga byxor skulle behövas då jag tränar mycket inne nu på vinterhalvåret, och det blir rätt varmt med långbyxor då.
Att jag sedan, mitt inne på Intersport, kommer på att det är mellandagsrea gjorde mig hoppfull. Kanske man kan hitta något för bra pris?  
Men jag har höga krav både på pris och utseende, så efter att ha testat omkring 20 plagg gav jag upp. Var det inte det ena så var det de andra som inte stämde. Antingen satt dom konstigt över rumpan, eller så kanske dom klämde obekvämt i midjan, eller så såg man ut som en säl som klämt ner sig i alldeles för trånga byxor..
Av någon anledning avskyr jag alltid min kropp när jag står i en provhytt. Där uppmärksammas alla skavanker man har, eller helt enkelt de extra kilon man ätit upp sig över jul.
Jag gillar att träna i tajta kläder, och det gör letandet efter perfekta plagg svårt då minsta lilla detalj av ens kropp syns på ett annat vis än i pösiga plagg.
Så det blev inget, jag får fortsätta träna i långbyxor ett tag till. En sorts reflex att jogga i fick jag med mig hem i alla fall. Istället för stora, flaxiga västar kommer jag numera kunna jogga i något som snarare påminner om en sele med reflexer på. Skönt!
Har dock ingen bild på den så jag återkommer med det en annan dag.
 
Provhyttsselfie:  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0