Soluppgång

Det finns många fördelar med att jobba utomhus året runt, och en av dessa är att man får se många vackra soluppgångar.
 

Jag trivs med att jobba utomhus, även om man ibland kan ledsna på kyla, regn, stekhet sol och liknande. Men jag gillar att följa årets alla årstider och ständigt vara i rörelse. 
I nuläget inte tänka mig att ha ett stillasittande jobb inomhus, jag skulle tröttna direkt.
 
Just nu känns framtiden väldigt oviss. Vad ska jag hitta på när detta vikariat går ut? Jag känner på sätt och vis ingen press över detta, men visst känns det lite olustigt att för första gången i sitt liv känna sig lite vilse. Tidigare har jag alltid vetat vad jag velat göra.
Gå på Jälla naturbruksgymnasium och sen jobba på en gård. Inga tveksamheter.
Men nu när jag både varit sjuk och fått barn har jag tappat tråden en aning och vet inte riktigt vad jag vill. Jobbet ska passa mig och vara givande, samtidigt som det ska funka med familjelivet. Inte alltid lätt att hitta.
 
Jag är dock rätt flexibel, och tänker inte sitta hemma och sura bara för att inte rätt jobb dyker upp(har mött folk som gör så). Dyker inte det där "perfekta kanonjobbet" upp i vår när vikariatet går ut, får jag sysselsätta mig med något annat så länge. Det ordnar sig.
 
Helst vill jag jobba med kor igen, men dom jobben växer inte på träd med tanke på att bönderna redan går på knäna. Minst sagt.
Hur som helst är jag väldigt glad över att detta vikariat dök upp, för jag har faktiskt varit nyfiken på den här sortens jobb.
Jag trivs jättebra och lär mig nya saker hela tiden. Och bättre arbetskamrater får man leta efter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Otroligt vackra bilder! :)

Svar: Tack, vad roligt att du gillar dom!
Info om mig!

2015-12-10 @ 14:08:58
URL: http://knokk.se
Postat av: Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY

Vad vackert!

Svar: Tack! :)
Anna

2015-12-10 @ 15:36:58
URL: http://emblasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0