Torsdag och snöslask

Nu smälter snön bort. Jag som hade hopp om att få plocka fram längdskidorna snart..
 
 
Flödet från njuren tycks gå bra fortfarande, för jag har inte haft några problem än. Det ömmar från ryggslutet, men det känns lindrigt i jämförelse med allt annat som hänt senaste tiden. Lite försiktighet och vila så repar det sig nog bra.
Dom senaste dagarna har jag varit så otroligt trött att jag gått och lagt mig när jag kommit hem. Idag känns det lite bättre men trots det måste jag ta det lugnt.
Helst av allt hade jag velat dra igång en storstädning här hemma, eftersom städningen inte prioriterats på ett tag. Idag diskade jag lite och satte igång tvättmaskinen när jag kom hem från jobbet, man får vara glad för det lilla.
 
Igår följde Ludde med till stallet på kvällen. Han hade under flera dagar tjatat om korna, fåren och även baggen. Tyvärr fick vår snälla gamla bagge vandra vidare till dom evigt gröna ängarna på grund av sjukdom nyligen, men
några snälla tackor finns ju att hälsa på.
 

Först mockade vi stallet och Ludde hjälpte till. Han har nämligen egna små redskap som hans mormor inhandlat. Sen tog vi in hästarna. Ludde stod snällt bredvid grinden och väntade tills vi gått förbi, då vände jag på huvudet och ropade att han kunde komma.
Försiktigt skuttade han efter på säkert avstånd. Hästarna var inte helt tillfreds med "skuttandet" men det är bra att dom får vänja sig.
När hästarna var nattade gick vi med morfar ner till lösdriften. Där hälsade vi på fåren, korna och traktorerna. När det sen var dags att packa in Ludde i bilen blev han inte alls glad, det är alldeles för roligt ute på gården(Jag klandrar honom inte, jag älskade också att vara med på gården som liten)
 
(Ludde har inga vantar eftersom vi bara skulle gå från bilen och in, men han ville mellanlanda lite i vattenpölen)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0