Höstfredag

Vad vore hösten utan lek i lövhögarna?
 
Vi har ett stort träd i trädgården som varje höst släpper en stor mängd löv. Jag är inte noggrann med att städa rent trädgården från löv, då jag anser att det är bra näring för gräsmattan. Men jag brukar numera kratta ihop en hög av detta träds löv bara för att jag och Ludde ska kunna leka i den.
 
Ludde älskar det(och jag kan väl erkänna att jag har barnsligt kul jag med) och när han anser att högen blivit för platt, krattar vi ihop den igen och fortsätter leka.
 
Kom på idag att nedfallna löv doftar väldigt gott. Beror nog mycket på alla fina minnen från barndomen jag har. Blev en hel del lek i lövhögar på den tiden, och nu har man skaffat en avkomma och har en vettig anledning att fortsätta med denna barnsliga lek!
 

Efter leken blev det en tur på 4-hjulingen och sen in i värmen för att avnjuta en smarrig lammgryta. Underbara fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0