Gott Nytt År!

Nu var det verkligen inte igår jag skrev ett inlägg här, och jag har inte ens loggat in på evigheter. När jag skriver nya inlägg vill/behöver jag tid. För ni ska veta att ju djupare jag gräver ner mig i mina inre känslor och klottrar ner det här, desto längre tid tar det. Vissa inlägg har tagit flera timmar att skriva..
 
Jag har helt enkelt inte tagit mig tid till att sitta här vid datorn. Visst, jag kan uppdatera via mobilen, men jag orkar knappt skriva ett sms på den då det är så trixigt. Skulle aldrig orka skriva ett ordentligt inlägg på den. Instagram uppdateras ofta, men där är det bilderna jag vill visa. Oftast är det någon mening eller två med text till, men det är väldigt enkla saker. Det är inte direkt någon idé att gå in djupare i funderingar och tankar där, även om jag ibland varit nära.
 
Hur som helst. Loggar in här och möts av en så fin kommentar som skickades till mig för mer än en månad sedan. Tack fina du, det värmde verkligen att höra att det jag skriver uppskattas. Även om jag kanske borde förstå det eftersom folk går in och läser, så är det alltid roligt att höra. Jag kan förstå att folk följde mig när jag var sjuk, men det är roligt att vissa hänger med fortfarande. En del har hängt med sedan min "skrivstart" på Lunarstorm för mååånga år sedan.
 
I kommentaren jag fick stod det följande:
 
Hejsan!!!
Jag skriver sällan men ditt skrivande är verken tomt eller meningslöst!! Du är viktig och att du bara orkar kliva upp och gå till jobbet är värt att skriva..
Vad har du gjort för 5 saker du är stolt över, just denna dagen???
Vad för 5 saker är du tacksam över, just denna dagen??
Det skriver jag varje dag men på papper. Det skulle vara intressant att veta om du vill skriva det..

Puss och kram "Du är en värdefull kvinna!!"
 
Okej, jag gör ett försök att komma på 5 saker jag är stolt över att ha gjort idag:
 
1) Skrivit en jobbansökan
2) Tagit en fin bild som jag blev väldigt nöjd med.
3) Haft en lugn dag, utan att ha känt alltför stor press att jag måste få något gjort.
4) Lagat mat, trots att jag inte hade någon lust..
5) Unnade mig choklad, utan att tänka på hur onyttigt det är. Man måste unna sig!
 
Tacksam över:
Oj, detta var svårt.. Jag är tacksam över så mycket, men allt blir som en klump istället för 5 specifika saker.
Jag är tacksam över att, i det stora hela, vara frisk.
Jag är tacksam över att ha underbara människor omkring mig i form av familj, vänner, arbetskamrater m.m.
Jag är tacksam över Johnnie och Ludde.
Jag är tacksam över att kunna njuta av varje dag på ett sätt jag aldrig gjort innan cancern.
Jag är tacksam över att kunna känna denna ständiga tacksamhet över att få leva och andas.
 
 
 
 
Jag tror att ni förstår, det är svårt att urskilja något när jag är tacksam för så mycket.
 
Jag har som sagt skrivit en jobbansökan idag och jag tycker att det är riktigt roligt.
Som ni nog vet så är jag inte fast anställd åt Svenska Kyrkan i nuläget utan det är bara ett vikariat. Jag trivs, men eftersom framtiden är aningen osäker så söker jag självklart andra jobb.
Jag har inte känt någon press utan när det dykt upp ett lämpligt jobb så har jag sökt. Annat hade det varit om jag var arbetslös, då hade jag sökt mycket mer. Kan man jobba, så ska man.
 
Hittills så har jag inte fått napp, men det kommer alltid nya jobb.
Jag har ovanan att inte riktigt kunna se mig som en duktig, kunnig och bra anställd, fast att jag egentligen borde det. Jag har så höga krav på mig själv och tycker att jag inte är speciellt bra på något här i livet.
Men när jag sätter mig och skriver det Personliga brevet till en jobbansökan, då kommer jag på andra tankar.
Helt plötsligt kan jag lyfta fram massor av goda egenskaper jag har. Jag är glad och positiv, jobbar gärna självständigt men funkar även bra i grupp, jag gör mitt bästa och är inte rädd att ta i..osv.
Jag är väldigt nöjd med mina personliga brev(Skräddarsyr dom självklart efter jobbet jag söker) och tycker att dom speglar mig bra, utan att jag ljuger.
 
Nu är jag klar med min ena jobbansökan, och inom kort ska jag fixa den andra. Känns så spännande, samtidigt som jag inte vill hoppas för mycket.
 
Snart är 2016 slut, och jag är väldigt nyfiken på vad nästa år har att erbjuda. Nytt jobb kanske?
Någon dag kanske jag sätter mig och sammanfattar 2016 här i ett inlägg, det brukar vara roligt. Sen om det hänt så mycket det är frågan, men något kan jag nog skriva om. Lite bilder finns det i alla fall.
 
Om detta blir mitt sista inlägg detta år, vill jag önska er besökare ett riktigt Gott Nytt År!
 
Vår får troligtvis ett lugnt nyår. Vi är förkylda och ja, dom flesta tycks vara sjuka nu. Det blir nog en mysig kväll med familjen skulle jag tro.
 
Ha det bra och ta hand om er!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0