Min vardag

Veckorna går så fort nu, man har knappt hunnit börja jobba på måndagen innan det smäller till och är fredag. Jag hinner inte med någonting känns det som.
 
Vardagarna ser ut ungefär såhär:
Kliver upp 5.30 och gör frukost. Ludde vaknar oftast själv men annars väcks han 6.
6.30 klär vi på oss och går ut till bilen.
Åker till dagis och lämnar av Ludde efter att han inspekterat soptunnorna där utanför(Skrev nyligen om hans stora intresse för sopbilar och allt däromkring).
Åker till jobbet och jobbar fram till 11.30.
Hämtar Ludde, åker hem och äter lunch.
Lägger Ludde så att han får sova några timmar.
Kryper oftast ner i sängen jag med och sover fram till 16-17. (Ludde sover också så länge) 
Lagar mat, äter och i bästa fall diskar jag lite.
Tar med mig Ludde till stallet där vi mockar, tar in hästarna och klappar kor o får.
Kommer hem någonstans runt 20-21.
Ludde dricker välling och kryper till kojs.
Jag tränar, röjer upp lite och kanske sitter en stund vid datorn. Beror på vad jag känner för.
Kommer i säng runt 22-23.
 
Vissa dagar känner jag mig så pass pigg att jag stannar uppe när Ludde sover. Då brukar jag försöka städa, träna eller bara ta det lugnt.
På ett sätt njuter jag av dessa vardagar, då jag saknat dessa när jag varit sjuk och det inte har varit någon ordning alls. Samtidigt så känns det som om jag inte hinner något, dagarna bara rinner iväg.
Inget ovanligt antar jag, så känner nog många.
Visst har jag tiden, men inte orken just nu.
 
Förhoppningsvis kommer energin öka nu när jag börjat träna igen och framförallt nu när ljuset kommer tillbaka efter den mörka vintern.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0