Siljan Runt

Kan glatt meddela(för er som inte följer mig på instagram) att jag nu är anmäld till mitt livs första cykellopp. Pappa och min äldsta bror cyklar loppet varje år, och jag har blivit allt mer sugen på att hänga med.
Loppet heter Siljan Runt och som loppets titel avslöjar cyklar man runt sjön Siljan. Man kan välja 3 olika längder på cykelloppet och jag har valt kortaste, dvs 70km. Längsta är 160km om jag inte minns helt fel, och det är den sträckan pappa och brorsan tar.
 
Vid mål får man sedan en dalahäst, vilket självklart är ett plus för min del. Kul med något annat än medaljer jämt!
Pappa, som cyklat loppet 39 gånger får snart bygga ut huset för att få plats med alla färgglada pållar. Bilden visar en del av dessa:
 

Jag har tidigare inte trott att jag varit en "cykelperson", men nu kände jag för en utmaning och här är den! Anmälan blev en riktig morot för mig och jag känner mig supertaggad, vad kul det ska bli!
 
Pappa blev jätteglad när jag berättade att jag skulle delta, han är nog lite stolt över att även jag vill ta del av hans tradition och intresse.
 
Nu återstår det att träna, träna och åter träna. Och framförallt: hålla mig frisk!
Nu på kvällen tittade jag på film och trampade på cykeln samtidigt. Smidigt att kunna slå två flugor i en smäll. Efter 1,5 mil kände jag mig nöjd för dagen och såg klart filmen från soffan.
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och sova sött. Imorgon kommer Malin på besök!

Kommentarer
Postat av: Sandra'

vad roligt :) lycka till!

Svar: Tack :)
Anna

2016-01-14 @ 19:10:09
URL: http://miinvardaag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0