Vinter på riktigt

Vilket väder vi har! Snön öser ner och det blåser ordentligt, riktigt mysigt!
 
Mycket snöskottning just nu, både på jobbet och hemma. Inte helt förvånande med tanke på hur mycket snö som kommit den senaste tiden. Jag gillar att skotta snö. Jag vet inte riktigt varför, men det är nog en blandning av att jag gillar motionen, den friska luften och den underbara känslan av tillfredsställelse när jag kommer in. Det är så skönt att känna att man både fått något vettigt gjort, tränat och varit utomhus samtidigt!
Plus att man, om inte Ludde är med, får egentid och kan vara i sin egna lilla värld. Fundera över saker och så.
Tänk vad mycket tankar och problem jag gått igenom/löst under alla promenader, snöskottningstimmar och joggingturer.
 
Hur som helst, skottade hela parkeringen här hemma och "grävde" fram vägar till bastun, lastbilsparkeringen m.m. När jag var klar tog jag hälften en gång till, då det hunnit bli några cm ny snö. Nu sitter jag här och känner mig mör i kroppen. Det var dagens träningspass det!
 
Films Kyrka idag:
 
Just nu känns bilden jag tog över kyrkogården i somras väldigt avlägsen. När jag pulsade fram genom snödrivorna samtidigt som snöfyllda vindar piskade mig i ansiktet kom jag att tänka på denna bild. Nåt av det härligaste med Sverige är alla dess årstider. Varje årstid har sin charm och vad tråkigt det vore om man bara hade en och samma årstid jämt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Andersson

Hej hittade din blogg i kväll och blev fängslad av din livsbejakande, gillar ditt sätt att berätta, kommer att hälsa på igen!

Svar: Vad roligt att du hittade något i det jag skriver som du finner intressant. Du är så välkommen tillbaka!
Anna

2016-01-14 @ 19:34:59
URL: http://vardagssmultron.blogg.se/
Postat av: Åsa Andersson

Livsresa *

2016-01-14 @ 19:36:02
URL: http://vardagssmultron.blogg.se/
Postat av: Åsa Andersson

Livsresa*

2016-01-14 @ 19:37:51
URL: http://vardagssmultron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0