Hobbycyklist

Efter en tråkig dag på jobbet och humöret i botten var det skönt att komma hem och ta en tur på cykeln. All dålig energi tappade jag på min väg över stock och sten i skogen och när jag kom hem var jag som en ny människa.
På vägen hem träffade jag även på en av mina äldre grannar, som blev så glad över den lilla pratstunden vi fick.
"Vad roligt att du tar dig tid att stanna och prata med en gamling som mig!" sa han glatt när jag skulle cykla vidare. Han är en fin man, sådär klok som bara äldre människor kan vara.
 
Eftersom jag inte är född här finns det massor av(för mig) outforskade stigar och vägar. Svängde in på en sådan stig idag, och det var en av dom mysigaste stigarna jag varit på. Stenmurar, husruiner, mossa och grönska. Vi bor så fint här, det är lätt att glömma det när vi rusar fram i vardagen.
 
Jag har börjat cykla allt mer på senare tid. Jag har egentligen aldrig varit speciellt förtjust i att cykla, men jag har verkligen fått upp ögonen för det nu. Mountainbiken tar mig ut på stigar jag kanske aldrig hade besökt annars, och jag får den där värdefulla tiden för mig själv.
Första gången jag gav mig ut på smala, steniga skogsstigar kunde jag inte låta bli att skratta åt mig själv. Balansen är obefintlig och jag höll på att ramla vid varje sten eller rot. Detta var för någon vecka sen.
Idag gick det bättre och för varje sten jag passerade utan problem växte självförtroendet och farten ökade. Jag gillar känslan av att utvecklas och göra framsteg, även om dessa må vara små och fjuttiga i andras ögon.
 
När jag kom hem åt jag en tallrik flingor med färska blåbär på innan jag och Ludde mös ner oss under en filt i soffan. Efter att ha sett sista avsnittet av "Sommar med Ernst" gick Ludde(Som är en aning Ernstfrälst) och la sig. Jag ska gå samma väg till mötes, men först en nattmacka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0