Målning och chilitjuvar

Idag har jag målat på huset hela dagen lång. Jag har farit upp och ner på stegar, stått på knä, krypit över ett tveksamt bodtak och suttit uppe på själva hustaket. Ibland känns det som om jag nästan slog knut på mig själv.
Johnnie har skött mycket av pysslandet runt omkring, så jag har kunnat måla på för kung och fosterland. Ludde har skött sig utmärkt och Johnnies pappa var här och målade ett gäng fönsterfoder.
 
Nu är jag helt slut och mina handleder är glada över att det äntligen är dags att vila. Det är inte mycket kvar att måla på huset nu, så vi börjar se ljuset i tunneln.
Jag gillar att måla, framförallt nu när det blir sån skillnad. Johnnie berättade att en person stannat ute på vägen och frågat om huset var nybyggt. Måste vara ett gott betyg för oss som jobbat med huset!
Men även om jag gillar att måla så känner jag mig lite stressad. Jag vill ha huset klart i år, och vintern närmar sig med stormsteg.
Hade vi även hunnit med lillstugan och gräsmattan, då hade jag varit mer än nöjd. Lillstugan ska målas och gräsmattan fixas. Lite pyssel, men sätter man igång så tar det inte så värst lång tid. I vår familj är det startsträckan som är lite väl lång emellanåt.
 
Min köksträdgård vill jag gärna sätta igång med också, så att jag kan börja odla mer än bara i växthuset nästa år. Ni hör, vi har massor att göra och kommer troligtvis bara hinna med hälften. Om vi har tur.
 
På tal om mitt växthus: Det har skett en vandalisering/stöld här hemma. Någon har smugit sig in i växthuset nattetid och rensat en chilibuske på alla dess frukter. Och inte nog med det, tjuven har även varit så fräck att denne kalasat på stöldgodset i växthuset. På självaste brottsplatsen!
Jag blev paff och Ludde skrek rakt ut när vi gjorde upptäckten. Vem kan ha en sån stålmage att man kan kalasa på en hel hög chilifrukter? Inte jag i alla fall.
Började forska lite på internet, och det lutar mot att det är en fågel. Fåglar kan tydligen inte känna hettan i chilifrukter på samma vis som oss andra.
Har tänkt ha växthuset stängt i fortsättningen för att undvika fler stölder, men glömde i natt. Imorse hade rackaren snott ännu mer.
Sicken buse!(och idol, för skulle jag äta den mängden hade jag trott att jag skulle dö)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0