Sista April

Sista april. En dag som vanligtvis handlar om brasor, fest och folk.
Tanken var att vi skulle åka till den vanliga samlingsplatsen för oss grannar. Där brukar vi grilla, umgås och elda en brasa den här tiden på året.
Men när det började närma sig att åka hemifrån bestämde jag mig för att stanna hemma istället. Humöret var i botten och jag hade verkligen inte lust. Så istället för att stå där och vara osocial så gav jag mig ut på mountainbiken istället.
 
Jag var ute en bra stund och trampade omkring på små steniga stigar i skogen. Lyckades göra en snygg vurpa också, måste ha varit många år sen jag senast åkte omkull på en cykel så det var väl dags. Cykeln spårade i dom djupa, befintliga spåren och omkullåkningen var ett faktum. Valde dock ett ställe med enbart gräs, jord och lera, så det gick över förväntan.
Annars är det mycket sten på stigarna, och jag jobbar för fullt med att lära mig ta mig fram över stock och sten. Första gången jag gav mig ut på favoritstigarna vågade jag inte ha fart och cykeln kom knappt fram, men jag lär mig. Kanonträning för balans, koncentration, snabba beslut och muskler.
 
Idag blev det ingen musik i öronen, och det var jag väldigt glad för när jag väl trampade omkring där i skogen. Fåglarna kvittrade helt underbart och det låga humöret höjdes både av det och av träningskicken.
 
 
 
Johnnie och Ludde åkte och grillade korv med grannarna, och sen sammanstrålade vi hemma där jag tog över Ludde så att Johnnie kunde återvända till festligheterna.
När jag väl fått vår superpigga son att somna satte jag mig vid datorn där några räkningar betalades och deklarationen ordnades.
Och när jag ändå sitter här kan jag lika gärna uppdatera min stackars bortglömda blogg!
 
Nu måste jag dock krypa till kojs. Imorgon ska jordkällare renoveras, hästar skötas, nässelbröd och banankaka bakas, mat lagas, äppel-och körsbärsträd grävas ner, ett barn badas och mycket mer. Det vanliga alltså.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0