Långfärdsskridskor

Efter ett rätt långt träningsuppehåll är jag nu äntligen igång igen. Uppehållet kom av att jag hade en förkylning i kroppen och tiden räckte inte till under december.
December var för mig en fullspäckad månad, precis som för många andra. Men ändå så hann jag njuta av lugnet och den härliga julstämningen.
 
Nu är Januari här och det är dags att ta tillbaka rutinerna igen efter ledigheten kring jul och nyår. Nog för att det är skönt med ledighet, men det är härligt att få in rutinerna igen och återgå till vardagen.
I år hade jag möjlighet att vara ledig ovanligt mycket runt årsskiftet, något jag verkligen behövde. Sista veckan innan jul var jag helt slut i både kropp och huvud.
 
Isen ligger stadigt på många sjöar nu och jag har åkt så mycket jag hunnit sen vi vågade oss ut på det något opålitliga underlaget. Men när man väl märkte att isen höll, då var det bara att åka!
Första svängen var helt underbar, solen var påväg ner och isen var nästan helt fri från snö. Nu i helgen hade dock lite snö fallit, men det gick ändå bra. Lite mer motstånd, men det får man se som lite extra träning.
 
I helgen som var åkte vi på Vendelsjön och tog oss bort till Örbyhus Slott, en tur på nästan 13 km. Fredagen innan besökte jag dessutom gymmet, så nu har jag en fin träningsvärk. Dom närmaste dagarna får kroppen vila, men redan nu är jag sugen på mer träning.
 
 
 
Under förra skridskosäsongen skaffade pappa och jag varsitt par gamla skridskor. Vi kom över dom billigt på Emmaus(mina kostade någonstans runt hundringen).
Vi ville gärna testa åka och se om det var något för oss innan vi köpte bättre grejer. Folk är väldigt snabba att handla ny utrustning innan man ens vet hur mycket sakerna kommer användas, vilket är slöseri med pengar enligt mig.
Nu har vi åkt med våra gamla skridskor under en säsong och känner oss redo att köpa bättre grejer, så vi pratar om att åka till stan i helgen.
 
På bilden ser ni mina enkla skridskor. Skidpjäxorna funkade fint till!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0