Full fart!

Har precis käkat några mackor och druckit te. Egentligen är jag ledig idag, men bonden här i närheten ville ha lite hjälp och han hittade ingen annan som kunde ställa upp. Så trots att det hade varit väldigt lockande med en ordentlig sovmorgon, valde jag att jobba.
Men jag trodde att de skulle gå fort och smidigt, som vanligt när jag jobbat där. Men nej.. Killen som tagit hand om kvällsmjölkningen igår hade slarvat på flera sätt, så jag blev ordentligt försenad. Men ska man se det positivt så fick jag iaf öva problemlösning..

Gårdagen var heller inte speciellt rolig. Först och främst var jag rätt trött och omotiverad, men det var en hel del andra saker som inte gjorde dagen lättare!
Korna var ovilliga att samarbeta, möss hade bitit av några små rör så 2 mjölkmaskiner funkade inte, stopp i mjölkstallets avlopp..
Blev försenad, och när jag väl trodde att jag skulle få åka hem höll en ko på att kalva uppe i gamla ladugården. Det var bara att göra iordning en box, flytta henne och se till att allt var okej.

När jag väl åkte från jobbet styrde jag bilen hem till mamma och pappa. Min lilla kviga Sköna behövde plåstras om igen.
När jag kom dit var klockan strax efter 21. Skönas bandage som jag lindat på henne var alldeles rött av blod. så det behövde verkligen bytas!
Förresten, har inte berättat vad som hänt henne.. Hon har lyckats slå av sig ena hornet, och det blöder ofta ordentligt då! I går när jag kom dit för att ta hand om henne var ena halvan av hennes huvud alldeles dränkt i blod. Lilla gumman!

Men men, plåstrade om henne där på kvällen men när jag var klar och släppt lös henne gav sig en av dom stora korna på henne och stångade henne. Självklart började det blöda igen! Väldigt onödigt.. Hon fick en egen box under natten eftersom dom andra inte är snälla mot henne.

Kom hem ca 22.30 och då var det bara att krypa i säng. Som pricken över i:et hade jag haft ont i huvudet hela dagen. Jippi...

nu måste jag hem och byta bandage på Sköna! Ska på massage kl 15 så jag får skynda mig..

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0