Nyfödd liten kalv!

Egentligen skulle jag ha sovit vid det här laget, men det satte en liten kalv stopp för.

Eftersom jag går upp 03.30 och kommer isäng runt 21.00 blir det lite lite sömn för mig som är van vid vid runt 8 timmar. Därför brukar jag sova några timmar efter morgonmjölkningen så att jag orkar eftermiddagen. Och idag tänkte jag sova så mkt jag bara kunde på dagen, men som sagt kom en kalv emellan.

Den lilla rackarn hittade jag i dyngrännan uppe i gamla ladugården där kor och kvigor som ska kalva står. Kon skulle inte kalva än på ett tag, så det kom helt oväntat. Men den lilla slemmiga figuren levde och förhoppningsvis kommer den klara sig. Just nu ligger hon under en värmelampa och torkar :)

Nu ska jag ut och kolla hur det går för den frysta mjölken jag håller på att tina till henne.. sen ska jag förhoppningsvis hinna sova lite!

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0