Fästingar, solbränna och kor på bete= sommar!

Nu var det bra längesen jag skrev. Har haft så fullt upp att jag inte haft tid att ens sitta vid datorn en liten stund, ännu mindre skriva blogginlägg.. Men idag jobbar jag både förmiddag och eftermiddag och tänkte klottra ner lite smått och gott innan det är dags att fortsätta jobba.

Först och främst tänkte jag berätta om en liten olycka som inträffade i stan igår kväll:




Timmerbil välte vid rondell


Släpet till en timmerbil välte strax efter klockan 18 på Bärbyleden vid rondellen mellan Willys och Max hamburgerrestaurang i norra Uppsala.

Det mesta av timret hamnade utanför vägbanan men ett av körfälten i rondellen är avstängt.  Under bärgningsarbetet väntas dock framkomligheten bli sämre.
Själva dragbilen stod kvar på vägbanan och chauffören klarade sig oskadd.



Anledningen till att jag skriver om olyckan är att det handlar om den lastbil Johnnie kör på vardagarna. Det var dock inte han som körde, utan personen som kör bilen på eftermiddagarna(Johnnie jobbar vanligtvis förmiddagar). Varför släpet välte är fortfarande oklart, kanske berodde det på för hög hastighet. Det är ju inte direkt ett ställe släp brukar välta på..

Johnnie var och besiktade lastbilen idag för att se att den inte hade några skador som kan bli farliga i trafiken. Släpet däremot, är tydligen bara skrot..

Ja, vad ska jag skriva mer då? Jag har redan lyckats få både årets första fästing och solbränna. På en och samma dag! Så går det när man spenderar flera timmar till att inspektera djurens stängsel inför betessläppet.. Ska ta fästingsprutorna i år hade jag tänkt, men senast jag hade möjlighet var det inställt.. just typiskt!
Johnnie är rädd för sprutor och undrar vad det är för fel på mig som både tar sprutor frivilligt och ger blod. Jag brukar resonera som så att om jag tvingar korna att ta sprutor och annat obehagligt måste jag själv kunna utsätta mig för liknande saker. Rättvist ska det vara!

I helgen ska en av mina närmaste vänner ha en födelsedagsfest hemma hos sin pojkvän(han bor centralare än hon själv)som kommer att sluta på krogen för dom som vill och kan. Jag och Johnnie är bjudna och kommer självklart gå, men vi vet inte om vi drar med ut på krogen eller inte. Det återstår att se :)
Håller just nu på och klurar på vad jag ska ge henne i present..

Nu har man äntligen börjat släppa ut korna på grömbete här i Uppland. Det är en härlig syn att se dom gå och smaska gräs och dom ser så belåtna ut. Nu är det sommar!

Glad ko som fått komma ut på betet!(Hittade bilden på internet)


Till sist, kolla in den här härliga videon. Och kom ihåg att det är ett gäng KILLAR! Underbart :)
http://video.se.msn.com/watch/video/lady-gaga-slang-dig-i-vaggen/1jjqx8yn7

Kommentarer
Postat av: z a n n y h ♥

sv: ja det kanske var samma program som jag såg? skrev inlägget efter att jag kollat lite på ett program där dom visade upp sina feta hundar..

2010-05-19 @ 17:22:29
URL: http://zannyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0