Fågelmat och hundpromenad!

Det var segt att kliva upp idag.. Det är nackdelen med att Johnnie jobbar eftermiddag, man vill inte kliva upp när han väl kommit och lagt sig!
Kom upp 8 iaf, och sen blev det en promenad på dom frusna vägarna tillsammans med en galen hund. Viggo var nämligen superglad och innan jag ens hunnit stänga ytterdörren låg han ute i snön och krälade omkring på rygg..
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, för jag hade säkert kunnat få till en hel del härliga bilder!

När jag kom hem gjorde jag i ordning fåglarnas mat först. Vi har inga tamfåglar, utan jag syftar på dom små stackarna som måste vara utomhus hela vintern. Hängde ut 4 talgbollar, och nyss hängde det en fågel i varje. Försökte fota det, för det såg bra kul ut, men det gick dom inte med på..

Nu har jag ätit frukost, och strax är det dags att åka till jobbet. Det är halt ute, så jag måste åka i god tid. Ska bara borsta tänderna och ge Johnnie en puss!

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0