Slaktkor

Äntligen har jag kommit hem från jobbet och slagit mig ner i soffan. Nu kan man varva ner :)

Har haft ont i huvudet hela dagen så det är skönt att vara hemma igen. Ska bara äta nåt, sen ska jag krypa till kojs. När jag har ont i huvudet blir jag också ofta illamående, så jag har inte mått så jättebra idag..

Dagen varit rätt lugn. Slaktbilen skulle hämta 4 kor, men blev försenad då lastbilen gått sönder. Som tur var hann vi mjölka damerna innan dom åkte, för man vill ju inte skicka mjölkstinna kor.
Här har vi dom, strax innan dom åkte. Usch, jag hatar att skicka kor.. Oftast iaf, ibland är det ju skönt att bli av med dom..

Ko nr 988, 955, 954 och 800

Är väldigt sötsugen just nu, undrar om vi har nåt smaskigt hemma..

Imorgon ska jag försöka komma upp tidigt och åka till stallet. Hästarna måste motioneras!

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0