Middagsbjudning

Igår eftermiddag kom ett härligt gäng vänner över och bjöds på middag och tårta. Jag har ju fyllt år och för att fira det bjöd jag in mina närmaste vänner :)

Johnnie och Pontus var på kryssning, så dom kom några timmar senare. Det var lite dumt, för jag kände att det hade varit bra med Johnnies assistans med matlagningen. För även om det är jag som gör det mesta, kan han hålla koll på tider, passa maten medans jag duschar osv.

Som tur är har jag så härliga och duktiga vänner som glatt hjälpte till med matlagning, dukning och annat. Blev ju lite tajt med tid eftersom jag hade storstädat huset innan. Men alla verkade iaf nöjda sen när mat och tårta hade ätits. Serverade marinerad fläskfilé, potatisgratäng, 2 olika sorters såser och sallad.

Tyvärr blev det inga bra bilder då min kamera inte ville samarbeta. fick fota med mobilen..

Några av gästerna! Sammanlagt var vi 8 pers. Alldeles lagom!


Syrran gjorde tårtan :)

 
Fick tulpaner och en fin vas av Heidi och Hampus.


När Johnnie kom hem fick jag en härlig parfym och ett armband :)


Tack för en härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0