Lång fredag

Hejsan kära läsare!

Får åter igen ursäkta för den dåliga uppdateringen! Har inte varit hemma mycket dom senaste dagarna då jag jobbat extra.

Det blev en lång, men bra dag idag. Klev upp 02.30 och nu är klockan 23.14.. dags för mig att krypa till kojs alltså! Som sagt, det har varit en bra dag eftersom jag tycker att jag fått mycket gjort. Chefen och jag kan samarbeta riktigt bra när vi väl lägger manken till :)

Mockade bland annat hos kvigorna..


...för att sen fortsätta med "kalvjakt".


Med kalvjakt menar jag att vi skulle hämta hem en ko med sin nya kalt från betet. Efter mycket letande hittade vi på kalven i snåren, men den försvann sen som ett streck när den förstod att vi var ute efter den. Som tur var lyckades chefen fånga den sen, annars hade vi nog aldrig fått tag i den!

Usch, va trött jag är. Kan knappt skriva!

Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0