Fisk till middag

Idag blev det fisk till middag. Är egentligen inte speciellt förtjust i fisk, men har hittat ett recept som verkligen faller mig i smaken.

Eftersom jag vet att det finns många (förutom mig) som har lite svårt för fisk, tänkte jag bjuda på det receptet:

1 påse Findus fiskbitar (lax, pangaslus, sej)
1 påse Findus wok chinese 500g
2 dl créme fraiche
1 lime
1 liten grön chilipeppar
½ fiskbuljongtärning
2 tsk flytande honung
Salt och peppar

Stek/woka fiskbitarna(4-5)
Stek/woka grönsakerna
Blanda créme fraiche, lime och chili - låt stå några minuter och tillsätt sen salt och peppar
Blanda allt och låt bli varmt.
Servera med nudlar eller jasminris

Lätt, snabbt och gott!



Lycka till med matlagningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0