Pappa fyller 60 år idag!

Hade tänkt kliva upp tidigt, ta en skön joggingrunda och sen hinna städa lite här hemma innan jag skulle åka till jobbet. Men det blev det bara pannkaka av!
När jag vaknade vid 7 och kände att jag var pigg nog att kliva upp, hade jag blivit förkyld. Så det vara bara att ställa om klockan och sova lite till. För min del är bästa botemedlet sömn!

Så nu är det lite ändrade planer.. Har betalat en räkning och nu ska jag äta lite frukost. Sen ska jag svänga förbi hemma hos mamma och pappa för att gratta min far som fyller år idag! Han fyller 60 år, och är smidigare och mer vältränad än folk som är 20 år yngre!

Han cyklar till jobbet varje dag, året runt och det beundrar jag honom verkligen för. Han älskar att cykla och efter att ha legat lågt med det intresset ett tag började han pga bilbrist cykla till jobbet dagligen. Nu har vi bilar, men han bara fortsätter.. Han har blivit lite av en kändis häromkring, just eftersom folk ser honom cykla till jobbet dagligen, även på vintern.
En del tror inte att han har nåt körkort, men det har han. Han har bara hittat nåt han gillar att göra, dvs cykla regelbundet :)

Tror att många tycker han är konstig och knäpp, men det är väl som vanligt när nån väljer att sticka ut från mångden! Han är helt och hållet frisk i skallen, det kan jag försäkra!

Beundrar pappa så otroligt mkt för det han gör. Och man ser på honom att han älskar att cykla, vilket gör mig glad. För alla behöver en hobby eller liknande för att få lite glädje till vardagen, framförallt när man börjar bli lite äldre. Dessutom är pappa otroligt vältränad för sin ålder, vilket vänner och bekanta brukar påpeka.

Både mamma och pappa inspirerar mig och jag beundrar dom otroligt mkt för det dom gör.
Pappa cyklar till jobbet(kan lägga till att det blir några mil per dag) och mamma har startat en egen hemtjänst då hon var missnöjd med den hon jobbade på tidigare.
Såna föräldrar ska man ha!



Bjuder på en bild av pappa och syrran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0