Solig fredag!

Jag älskar soliga fredagar! Det är vanligtvis en underbar start på helgen, men i det här fallet är det nog mest pga dom härliga vårkänslorna jag får :) Ska ju jobba hela helgen så det blir ingen ledighet för mig!

När jag får vårkänslor blir jag dessutom extra peppad att jobba. Man kan kasta ifrån sig den tjocka vinterjackan och känna solens varma strålar genom tröjan. Jippi!! Det är såna dagar jag verkligen älskar mitt jobb som mest, för tänk dom stackare som jobbar inomhus dagar som denna..

Har mjölkat klart för denhär morgonen och har just käkat frukost nr 2(nr 1 äter jag innan jag går ut på morgonen).
Förr brukade jag ta det lugnt såhär mitt emellan mjölkningarna(när jag jobbar hela dagar) men numera har jag börjat jobba på så mkt jag kan. Inte i första hand för pengarna, utan mest för att jag älskar känslan av att få saker gjorda. Att kunna tänka tillbaka på dagen som gått och känna att man varit duktig! 
Och sen är jag ju en sån person som inte riktigt kan sitta still. Och råkar jag sitta still förlänge blir det lätt så att jag blir trött och omotiverad. Så det är bara att kämpa på och hålla motivationen vid liv :) 

I eftermiddag kommer jag smita ifrån nån gång under mjölkningen för att åka och rida. Lasse har lovat att byta av mig så jag inte missar min lektion. Ska ju hoppa idag! 

Nä, dags att jobba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0