Supersize vs. Superskinny

Sitter här och kollar på "Supersize vs. Superskinny". Tycker att det är ett rätt intressant program, även om jag inte följer det. Har bara sett det ca 2 gånger tidigare.

Tycker att det är viktigt att hålla lite koll på vikten, så att den håller sig på en hälsosam nivå. Då menar jag verkligen inte att man ska hålla stenkoll på allt man gör och äter, bara hålla ett litet öga på de.
Man ska ju varken väga för mkt eller för lite, utan hitta sin egna vikt. Alla ser olika ut och har olika mkt muskelmassa, så det går inte att jämföra sig själv med andra.

Två av mina kompisar är längre än mig, och jag kan inte påstå att dom är smalare. Ändå väger båda mindre än mig. Men det är inget jag bryr mig om, för alla är olika.

Jag väger ca 60kg och är ungefär 166cm lång. Har alltså alldeles lagom BMI. Ändå verkar en del tycka att jag är på gränsen eller helt enkelt underviktig.
Jag tar åt mig, för ätstörningar/övervikt kommer smygande och det är inte alltid man ser de själv. Men jag tror inte att jag behöver öka i vikt.

Min åsikt är att jag är vältränad, inte underviktig.



Man ska ta hand om sig själv och sin kropp. Min kropp ska trots allt hålla många år till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0